РАЗРАБОТЧИК / ИЗДАТЕЛ: Crystal Dynamics / Eidos

ПЛАТФОРМИ: PC / PS2 / PSP / Wii

ДАТА НА ИЗЛИЗАНЕ: Юни 2007г.

ЖАНР: Екшън, адвенчър

КАТЕГОРИЯ: 16+

Сюжет:

Lara Croft: Tomb Raider Anniversary повтаря дословно сюжета на първата част от поредицата. Атланти, Натла, Лара и нова, по-модерна, по-реалистична графика, която ще ви вземе дъха. За плота вижте в оригиналната игра. LCTRA излиза на пазара през 2007г.

История:

Първата игра от сагата Tomb Raider излиза на пазара през 1996г. 3D дизайнът й, управлението и графиката представляват истинска революция за времето си. Също така да не забравяме и уникалния женски персонаж, впечатляващата Лара Крофт, към която геймърите веднага се привързват. Tomb Raider се продава по целия свят в повече от 7 млн. копия и е смятан за абсолютна класика, така както и за един от най-добрите екшъни на всички времена. Той проектира игрите за PlayStation и променя изцяло представите за това как се прави видеоигра.
10 години по-късно Crystal Dynamics разработват нов "Тумб", вдъхновен от оригинала. Lara Croft Tomb Raider: Anniversary запазва онези елементи, които направиха първата част толкова популярна и обичана.
Съчетавайки всичко усъвършенствано в "Tomb Raider Legend" - динамика, графика, технология и физика, класическото приключение на най-известната виртуална героиня оживява за втори път.

Ревю:

Играта е невероятна. Невероятно красива и невероятно трудна (поне за мен). Графиката е много детайлна - ако обърнете внимание на откритите пространства в нивото The Lost Valley, ще забележите, че облаците в небето се движат сякаш има вятър! Лара е като истинска - мокри се, каля се, спъва се и т.н. Има леки промени в движенията - скокът нагоре се извършва по по-правдоподобен начин - мис Крофт си поставя крачето там, където преди малко се е държала, и то я изтласква на по-високо ниво. Впечатление прави и еволюцията в озвучаването. Кейли Хоус се справя отлично. Е, да, малко е дразнещо на всяко движение Лара да пъшка и вика (все пак не гледаме отборен женски спорт!), но е за предпочитане пред пълната, гробовна тишина. Относно музикалното оформление - Legend ми харесва повече, но тъй като саундтракът е от първата част, не се наемам да коментирам в знак на уважение. Друг факт, който не мога да пренебрегна, е, че босовете се минават по-лесно отколкото някои моменти в играта, изискващи светкавична бързина и сръчност. Египет, например, изобилства от капани, в които движещи се стени аха да те смачкат докато се крепиш върху повърхност с обиколка на футболна топка. В Атлантида пък едновременно трябва да се справяш с летящи мутанти, хвърлящи огнени кълба към теб, движещата повърхност върху която си стъпил + секунда по секунда отиващия си шанс да се качнеш с магнитното въже на халка и да стигнеш до по-горно ниво. Виж, Натла се убива със стандартните пистолети, с три хелтпакета и много подскоци, търкаляния и слоумоушънси ;-) Характерно за старите TR-и е откриването на 3, 4 или повече артефакти и връщането в основната зала, където се нареждат по особен начин, за да отворят някакъв проход или нещо друго. Тук отново го има. Най ми е болно, че магнитното въже се задейства и закачва в движение с два различни бутона, а не с един, както беше в Legend - явно за реализъм. Ходенето по стена обаче компенсира всичко - суууууупер яко (само да внимавате как да извъртите камерата, иначе…). Имението Крофт е разширено - можеш да излизаш в градината, да пробваш дрешки, както и да се моткаш безцелно.
Малко за историята - ОК. Добре. Лара е безскрупулна авантюристка. Схванахме. Може и да не съм внимавала много, но откъде тя знаеше, че третата част на Сциона е в Египет? Натла е готин персонаж - какви нокти само!!! Много добро решение на сценаристите да падне в лавата и да смени облика си! (Не съм сигурна, но това май го няма в оригинала.) Лара изпитва чувство на болка! - обърнете внимание на изражението на лицето й в последната кътсцена, в която Жаклин хвърля нашата героиня към атлантската колона и й говори за това как тя, Натла, не може да умре и как пътешествието за Крофт свършва до тук. Греша или Ларсън маааалко си пада по Лара? И как, по дяволите, умря тук след като по-късно ще умре в Chronicles? Може да има брат-близнак със същото име, който да работи за друг Пиер Дюпон. Хм, не знам…

Медия

Обложки
Скици
Рендъри
Ексклузивно за Wii
Видео