РАЗРАБОТЧИК / ИЗДАТЕЛ: Crystal Dynamics / Eidos

ПЛАТФОРМИ: PC, Xbox360, PS2, PS3, DS, Wii

ДАТА НА ИЗЛИЗАНЕ: Ноември 2008 г.

ЖАНР: Екшън, адвенчър

КАТЕГОРИЯ: RP / 16+

Сюжет:

Легендите за страховитото оръжие на норвежкия бог Тор се предават от поколение на поколение. Преданието разказва, че този, който владее чука, притежава невъобразима сила - може да смачква планините до долини, дори да унищожи боговете. Повече от хиляда години този мит е смятан само за художествена измислица… досега…
В древни руини на дъното на Средиземно море Лара Крофт открива доказателство за реалното съществуване на норвежкото подземно царство и митичния чук. Докато открива тайните отвъд легендата, рискованото й пътешествие я отвежда до забравена сила, която освободена може да опустоши цялата цивилизация.

Привю:

TR Underworld ще продължи оттам, откъдето Tomb Raider Legend свърши. Лара ще обикаля земното кълбо, търсейки древни реликви и изправяйки се срещу свръхестествени сили. TRU се върти около Майския календар и по-точно - около шестте изгубени дни, които отварят портите към подземния свят.
Известната до момента дестинация е: Южно Мексико (и респективно цивилизацията на маите).
Тялото на Лара ще реагира на промени в климата - ако е горещо, ще се поти; ако вали, ще се мокри; ако е кално, ще се мърси и съответно ще се измива постепенно от дъждовната вода. Дрехите й също ще търпят промени според времето. Крофт ще може да взаимодейства с околната среда - например ще отмества клоните на дърветата, когато преминава близо до тях. Също така ще оставя следи в прахта, а телата на противниците вече няма да изчезват, за да може играчът да се ориентира дали е минавал оттук преди. Лара ще може да влиза в ръкопашен бой с враговете си, а с двата класически пистолета ще може да се прицелвате в два различни субекти едновременно. Ще има много промени в гардероба и в арсенала. Различните заобикалящи ни предмети ще се използват и като оръжия, и като опори за катерене. Единственото със сигурност присъстващо превозно средство е моторът, който в някои случаи се оказва необходим за решаване на пъзели.
Играта ще бъде с отворен финал като ще предоставя голям избор как да постъпвате в определена ситуация. Самите програмисти от Crystal Dynamics са пътували чак до Мексико с цел да направят новото приключение колкото е възможно по-реалистично.

Ревю:

История: Както вече знаехме, Tomb Raider Underworld е пряко продължение на Legend, с което се слага край на Авалонската трилогия. Лара се впуска в търсенето на келтския остров на мъглите с мисълта да види и освободи майка си, мисъл, която натрапчиво е съществувала в ума на баща й до смъртта му. Пътешествието на красивата археоложка започва от дъното на Средиземно море. Там лорд Крофт е открил местонахождението на древен храм, обвързан с Нифелхайм, скандинавския ад. В крайна сметка излиза, че съществуват много такива места, а Авалон всъщност не е мечтаният рай, а подобно на това място. Именно в Нифелхайм Лара се сдобива с първата ръкавица на Тор и се среща с Жаклин Натла, стар враг с големи амбиции. Сега атлантската кралица е затворник на Аманда и основното й занимание е да тъпче главата на старата ларина дружка с измислици за алтернативни и по-добри светове, докато по този начин се приближава крачка по крачка до заветната си цел - настъпването на Седмата епоха, но за това друг път. До тук не стана ясно кой на кого е затворник и кой кого манипулира, нали? След като ефектно потопява кораба на Аманда в пристъп на гняв, че не може да открие Леонардо ди Каприо на борда, мис Крофт се устремява към следващата екзотична дестинация - Тайланд. Там тя научава, че баща й вече е бил тук и също е бил изигран от Натла. В крайна сметка крушата не пада по-далеч от дървото. Втората ръкавица на Тор е открита под имението "Крофт", а коланът му чак в Южно Мексико. Аксесоарите на норвежкия бог са ни необходими, за да може най-сетне да развъртим чука му над главата си и с помощта на Мьолнир да отворим портите към Хелхайм/Авалон (поредният древен подземен свят), където мама Амелия е затворена, и да се отървем веднъж насетне от Натла... окончателно. И за да не развалям удоволствието от цялата игра, ще спомена само още няколко ключови момента:
- Седмата епоха е новото начало, което ще настъпи след края на света;
- Лорд Крофт е покосен от смъртта в лицето на Натла;
- Алистър пък загива по много глупав начин.
... и мисля, че е крайно време Айдос да зарежат Лара Крофт и да направят поредица игри с главна героиня Допелхоу - мечтата на всеки тийнейджър. Хип-хип-ураааааааааа!
Графика: Лара изглежда много особена в тази игра. Имах чувството, че дължината на торса й се нанася два пъти в тази на краката й. Затова и от всички тоалетчета най-много ми допадна стандартния за Underworld - получава се някаква оптическа измама, коригираща проблема с дължините. В лице обаче археоложката я бива... и то много. Като се замисля, при предните две серии трудно можех да си харесам скрийншот от близък план с анфаса на Лара. Сега пък няма такъв, който да не харесвам. Леле! От нивата за най-впечатляващо намирам Тайланд. Хитреците му от Айдос не случайно са го избрали за демото - то е, меко казано, прекрасно, детайлно, изпълнено с живот. В сравнение с него останалите изглеждат като мъртвилници (бел. авт. - типичен северозападен термин). Е, така де, може и това да е била целта. Нали играем на похищаване на гробници... И един съвет към Аманда и Натла - мили дами, уволнете пластичните си хирурзи. Измамили са ви! Х-Р
Геймплей: Убийте камерата! Убийте камерата! Убийте камерата! Kill! Kill! Kill!
Музика: Що годе е поносима, но естествено не може да се сравнява с Legend. Ако в Legend целият саундтрак се запаметяваш в главата ти, а в Anniversary единствената сносна тема беше от битката с кентаврите, то в Underworld, подобно на предшественика си, си заслужава да чуете повторно само музиката от стаята на Тор от последното ниво в Тайланд.

Оценка: И за да се вживея още по-пълно в ролята си на критик, ще дам оценки по десетобалната система за отделните компоненти на играта и за преживяването Tomb Raider Underworld като цяло.
История: 8
Графика: 7 (това е задето ми сече образа с вашите системни изисквания Х-Р и за бавното превръщане на Лара в хибрид между поп-фолк "иконите" Галена и Мария. Бля!!!)
Геймплей: 6 (няма босове, няма камера, има безкрайна тъмница и много често нереагиращи адекватно бутони)
Музика: 8
Накрая средно аритметично: 7,2

Леле, колко съм капризна! Не може да ми се угоди!

А вие, скъпи гости на сайта, не пропускайте да споделите вашите лични впечатления от играта във форумчето ни. Там перото е във вашата ръка. Дерзайте!

Медия:

Слогани
Обложки
Скици
Рендъри
Скрийншоти
Скрийншоти от трейлърите
От кухнята
Командировката на Кристъл до Мексико
Алисън Керол
Видео