Материалът е взет от вестник "Рики - кандидат гимназист", брой 33 (388), 23-29 октомври 2001г.

Коя всъщност е Лара Крофт? За тийнейджърите от мъжки пол тя е апетитно киберсъздание с дълги бедра и огромни гърди, което съблазнително поклаща своите форми по екрана на монитора и раздава правосъдие с два огромни пистолета "Колт". Закоравелите геймъри я наричат женски вариант на Индиана Джоунс. Младите момичета я превръщат в свой кумир и искат да приличат на нея...
Лара Крофт е най-популярната героиня в историята на компютърните игри. Неприкритият еротичен подтекст на игрите от серията Tomb Raider, в които тя е главно действащо лице, позволи на създателите да пуснат от 1996г. досега на пазара пет техни продължения. Всяка година, някъде около Коледа, стотици хиляди геймъри от цял свят тръпнат в очакване да видят новото превъплъщение на Лара. Авторите на играта просто трябваше да се грижат плътта да става повече, а платът - все по-малко.
Лара Крофт е и най-шумно рекламираната компютърна героиня. Веднага след появяването й през 1996г., виртуалният секссимвол се явява по страниците на най-авторитетните медийни издания. Билбордове с нейния лик, както и огромни реклами по автобусите, могат да се видят в Ню Йорк или Лондон всяка Нова година.
Виртуалният образ на Лара обединява в себе си всичко, което един истински мъж би искал от една жена: благороден произход, съвършено тяло, стоманена мускулатура и висок коефициент на интелигентност. Рисковете и авантюрите са нейната същност - тя е експерт по скално катерене, акробатика, стрелба, управление на всякакви нестандартни превозни средства... Истинската й страст обаче е търсенето но древни реликви, което я вкарва в най-напечени ситуации. С нея може да попътувате из целия свят, да срещнете пълчища ат земни, извънземни и свръхестествени гадини, които непременно ще бъдат победени. Популярността й вече е толкова голяма, че тя е прототип на приключенски филм с реални герои.
Популярността на сериите се дължи най-вече на екшъна. Под ваша команда героинята ще тича, ще скача, ще прави салта и всевъзможни акробатични номера. На Лара може да ликвидира всичко живо по пътя си, само ако вие умеете да решавате различни задачи и ребуси, като включвате целия си интелект, своята изобретателност и остроумието си.
Във втората част на сериала оригиналността на разиграваните ситуации започва да се изчерпва, но за да поддържат интереса на геймърите, създателите се опитват да усъвършенстват формите на киберсъзданието. Моделът на авантюристката става все по-закръглен, краката й - все по-дълги, а бюстът й - все по-обемист.
Въпреки подобренията в графичния дизайн (в последната част на играта може да видите как героинята диша, а от устата й - как излиза пара), сериалите започват да приличат на сапунена опера, а въздействието на пленителната Лара - постепенно да се изпарява.
Изправени пред огромната популярност на Лара Крофт, авторите на филма пренасят виртуалния персонаж на големия екран с интелигентност, талант и усет за очовечаване.
На фона на ураган от модно жанрово звучене, в което и Янка Рупкина извисява интерконтинентален вокал, актрисата Анджелина Джоли трябва да се справи с трудната задача да пресъздаде на живо динамичната игра на виртуалния секссимвол Лара Крофт.
Джоли се оказва готова да се подложи на умопомрачителни тримесечни тренировки по фехтовка, гмуркане, стрелба, бънджи скокове, каскади с мотори и коли, за да съперничи на виртуалната си конкурентка, станала любемка на геймърите.
Липсата на силна драматургия не пречи на Анджелина Джоли да върши всичко това пред камерата с ентусиазма на дете, с инстинкта на професионална актриса и с чара на красива жена.