Main » 2009 » Септември » 26 » Лара Крофт на кръстопът
19:14
Лара Крофт на кръстопът
 


 

Лара Крофт е героиня, която не се нуждае от представяне. С повече от десетилетие присъствие на монитора на милиони фенове, тя е икона в съвременния гейминг. Но в светлината на скорошните събития - напускането на нейния създател Тоби Гард - очакваната нова игра с Лара Крофт представлява добър повод за преосмисляне на нейния образ. Точно това са направили колегите от Gamasutra, които публикуват анализ на плюсовете и минусите в героинята и това как представянето й може да се подобри.

Във виртуален свят, населен от супергерои, които преливат от мускули и имат херкулесова сила, Лара Крофт е образ, който се забелязва веднага. Критиците са единодушни, че полът на Лара е най-силното й оръжие и това, което я отличава най-ясно от плеадата останали герои. Не че Лара не притежава своя набор от "суперспособности" - тя с лекота преодолява различни препятствия, побеждава най-зловещи чудовища и на всичкото отгоре успява да изглежда адски секси, докато го прави.

Проблемът обаче се крие в това, че от едно известно време изглежда, че историите с Лара започват да издишат творчески. Според анализът на Gamasutra причината за това е свързана с невъзможността на авторите да създадат един по-пъстър и богат на образи свят. Във вселената на Tomb Raider всички герои се делят само на две групи - врагове и приятели на Лара. И докато първите просто искат да я убият, трудно е да определим вторите като осбено интересни персонажи. Материалът сравнява игрите от поредицата Tomb Raider с филмите за Джеймс Бонд и Индиана Джоунс, като предупреждава - и едните, и другите ви карат да не обръщате особено внимание на второстепенните герои, защото те много бързо ще изчезнат от екрана и полето на интереса ви. За да бъде по-интересна една нова история на Tomb Raider е добре да има и герои като Върджил от Devil May Cry 3. Привидно представен като антигерой, той всъщност се оказва не по-малко емоционален и дори трагичен персонаж от брат си Данте. Друга причина е постепенното изтъркване на сюжета и нуждата от нова и по-разнообразна история, защото освен да продължава почти абстрактното търсене на майка си, Лара сякаш изглежда уморена от това, което се случва около нея.

Лара Крофт безспорно има едно силно качество - тя е един от най-старите видео герои в момента и през годините е била носител на много положителни въведения в игрите. Ето защо нейните дизайнери могат да й вдъхнат отново живот и да я върнат сред най-обичаните виртуални образи. За целта новите автори трябва да й предадат по-човешки облик и тук материалът дава пример с успешната игра Batman: Arkham Asylum. Според авторите една от причините Батман да се приема толкова добре е, че дори и когато е лишен от суперсилите си, той има силно присъствие и изглежда естествено. Така новият Tomb Raider трябва да поднесе една нова, стъпила здраво на земята Лара, която е не само супергерой, а и човек.

Източник: PC Mania

Category: Общи | Views: 382 | Added by: Jessie | Tags: Games | Rating: 5.0/1
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Sign Up | Login ]