Main » 2010 » Октомври » 19 » PC Mania ревюира GOL
21:26
PC Mania ревюира GOL
Много се радвам, че пак са поверили статията на Лили Стоилова (напук на всички хейтъри!!!!). Може би и аз трябва да врътна играта. Сериозно се замислям...

Оригиналната статия може да прочетете тук , а неоригиналния copy-paste :-) по-надолу.

Какво ли щеше да се окаже зад този ъгъл? Слузеста гад с безброй пипалца, изтъкана от помия, напомняща гигантски рибен пасаж? Четириметров трол с кървави татуси и воняща раззината паст?

Не. Тези красоти бяха някъде в близкото бъдеще. Тук древният воин на маите Тотек се върна към живот. Изтъкан от мускулна маса и благородство, бабитът ловко хуква след вечния си враг Ксокослт, който също се пренася в нашия свят. Всичко се случва сякаш за части от секундата и разбира се е провокирано от глупавите наемници, които не знам вече за коя част на играта подред не им увряха главите, че древните проклятия не трябва да се будят току-така, за да задигнеш някой ценен артефакт. Историята обаче неведнъж е доказала, че в такива ситуации има кой да спаси трибуквията ни - кака Лара не спи.

Този път гейм–иконата не е сама

и няма да ви поведе в поредното приключение от типа Tomb Raider. Факт е, че винаги съм си била пристрастна към оригиналната поредица. Именно това позволи на нездравия скептицизъм да се прокрадне в очакванията ми, но Lara Croft and the Guardian of Light направо ме изуми. И като се има предвид, че съм склонна да се израдвам максимално на игра, която всички критици открито си плюят, не знам дали разбирате какви суперлативи следва да изчетете за заглавие, което всички хвалят. :-)

Новият тип приключения на Лара са с обединяващо заглавие Lara Croft, а не Tomb Raider. Тук разликите започват още с визията – гледната точка е с изометричен ъгъл на камерата (а ла Diablo). Камерата е неподвижна (което е малко дразнещо понякога).  Всичко обаче е подплатено с познатата ни атмосфера. Нивата са обширни, със страхотен дизайн и мащабни пъзели. Зарибяващо е също така, че при преиграване на играта в сингъл- или мултиплейър пъзелите се променят като съответно изискват да бъдат минати по различен начин (от двама или един). Когато минете и двата варианта, започвате да се обичате много и да се радвате на хитринките, които сте измислили. Те много често са свързани и с вашия

обогатен инвентар

Вече можете да събирате много богата палитра от нови пушкала - картечници, пистолети, узи, гранатомет, огнехвъргачка и т.н... Също така можете да намирате специални артефакти, които ви дават определени преимущества. Например правят ви по-силни или вдигат защитата ви. В дадени ситуации направо си е немислимо да си покажете носа без подобна благинка, защото в по-горните нива гадовете, които се изсипват, са мноооооооооооого.  Яко е също така, че има опция да се разправяте с тях с неограниченото си количество бомби с таймер. Поставяте ги като капани и после гледате шоу. Бомбите са добро другарче и за решаване на някои пъзели - с тях например можете да местите големи каменни сфери (посредством взрива) на по-високи платформи и места, докъдето не можете да си ги дотъркаляте като баба мравка. Те са върха и при битка с ужасно досадните и иначе безсмъртни скелети, които можете трайно да унищожите само така - да взривите вече разчастените им кости, преди да са се върнали към живот.

Друга готина джаджа е магнитното въже

с което се прикрепяте към златни халки, тичате по стени и т.н. Не е новост, но все още е яко. :-) А и сега има някои много хитри приложения. Например направо се влюбих в една зала, където трябва да измислите как да използвате въжето, без да умрете, като се има предвид, че всички стени на процепа, в който се спускате, са осеяни с шипове. Разбира се няма да ви spoil-вам  решението, сами ще стигнете до него, но е култово. Готино приложение на въжето има и в ко-оп режима, където можете да го опънете и да дадете възможност на масивния Тотек да припка по него.

Най-любимата ми новост си я запазих за десерт!

Разполагате с магическо копие (в сингъл играете с него, иначе играчката си е на Тотек), ковано от боговете, което е, първо, доста ефикасно за единичен удар (особено на по-ниските нива) и, второ, може да се забива в стените и да ви служи за опора, на която да стъпвате. Така можете да си правите разходки нагоре до по–недостъпни места или да го метнете през някоя пропаст и да скъсите разстоянието, за да може да го прескочите. Копието обаче издържа само на тежестта на Лара. Воинът ни има други методи на игра.
В ко-оп Тотек може да хвърля копието и Лара да го използва като подпора. Като цяло този режим е най-яката и най-обсъждана новост в играта.

Фактът, че можете да играете с приятел е страхотно допълнение за феновете на играта

Като човек, който следи поредицата от самото й начало, мога да кажа само едно – крайно беше време. И двата типа игра имат своите предимства - като Лара в сингъл режим целият „изследователски” елемент е сякаш по-осезаем, а атмосферата, макар и малко по-различна, е близка до досегашната концепция на поредицата. В ко-оп обаче имате нови възможности – това обогатява играта за старите фенове и е добра предпоставка играта да намери и нови такива.
Освен двата режима на игра друго, което дава на Lara Croft and the Guardian of Light стойност като продукт, който можете да преигравате повече от веднъж и който ще задържи вашия интерес, е фактът, че

можете да отключите различни награди, ако покриете определени предизвикателства

в хода на приключението. Има такива с ограничено време или пък по-трудни и цялостни решения на някои задачи (незадължителни елементи от геймплея) и т.н. Също така събирате и познатите ни „тайни”, които сега са под формата на червени черепи. Някои от бонус артефактите пък можете да откриете в специални гробници, чиито входове са идентични. Там ще се изправите и пред допълнителни предизвикателства, на които можете да отделите време, но не са задължителни за прогреса на играта.

Управлението на играта се извършва с мишка и клавиатура. Интуитивно и лесно е. Единственото малко неудобство е, че при скок между две платформи понякога не е удобно да направите достатъчно голяма засилка за отскока (ако посоката не съвпада точно с основните посоки на движение).

Това обаче са бели кахъри. Ако сте фен на играта, знам, че и това приключение ще ви хареса - атмосферата е същата и това според мен е достатъчен стимул за лоялните стари фенове. Що се отнася до новостите – те са по-скоро интересни предизвикателства, които ще съберат нови почитатели. Ако пък сте наистина непоклатими и държите на оригиналната игра (признавам си, че с интерес чакам развитие и там), то Tomb Raider няма да остане без нови части. Просто нашата героиня вече си има и втора поредица. Играйте и нея, струва си да се включите в приключението! Полуостров Юкатан ви очаква!


ПЛЮСОВЕ:

Класическа TR атмосфера

Ко-оп режим

Висок фактор "преиграване"

Предизвикателства, нови джаджи и бонуси

Добри пъзели

МИНУСИ:

Липса на оригиналност в историята


Category: Guardian Of Light | Views: 358 | Added by: Jessie | Tags: lara croft and the guardian of ligh, review | Rating: 5.0/1
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Sign Up | Login ]